M. Corpus ideo de pane, quia ipse dixit: “Ego sum panis vivus” (Joan., VI, 41).
Sanguis autem ideo de vino, quia didIt: “Ego sum vitis vera” (Joan., XV, I).
Et, sicuti pane corpus nutritur, ita Christi cibo anima reficitur.
Et, sicut panis ex multis granis conficitur, ita corpus Christi ex multis electis colligitur.
Et, sicut panis igne coquitur, ita Christus in camino passionis assatur.
Qui parris etiam caro dicitur, quia, ut agnus, pro nobis immolatur.
Vinum etiam ex multis acinis eliquatur et in torculari exprimitur; ita corpus Christi ex multis justis (395) compaginatur, qui in prelo crucis torquetur; quod vinum in sanguinem vertitur, ut anima nostra, quae in sanguine est, per hoc vivificetur.
Hold hans gerisk af því ór brauði at hann mælti sjalfr: Ek er lifanda líf. Blóð hans gerisk ór víni því at hann mælti: Ek er satt vínber. Og svá sem líkhamr fœðisk af brauði, svá fœðisk ǫnd af blóði Krists . Ok svá sem brauð gerisk af mǫrgum kornum, svá samtengir líkhamr Krists af mǫrgum helgum mǫnnum. Ok svá sem brauð bakask við eld, svá steiktisk líkhamr Krists í píslarofni. Þetta kallask hold því at Kristr er (AM 675:22) sœfðr fyrir oss sem lamb. Svá sem vín gerisk af mǫrgum vínberjum ok kreistingum , svá sam tengisk líkamr Krists af mǫrgum réttlátum mǫnnum fyrir þrønging manna.
L.: Hans Kjöd fremgaaer derfor af Bröd, at han sagde selv: “Jeg er det levende Liv”; hans Blod fremgaaer af Viin, thi han sagde: “Jeg er det sande Viinbær”. Og ligesom Legemet födes (næres) af Bröd, saaledes födes (næres) Sjælen af Christi Blod. Og ligesom Bröd bages af mange Korn, saaledes formes (dannes) Christi Legeme af mange hellige Mennesker. Og ligesom Bröd bages ved Ild, saaledes stegtes Christi Legeme i Pinselens Ovn. Dette kaldes Kjöd, fordi at Christus er slagtet (offret) for os som et Lam. Ligesom Viin fremkommer af mange Viinbær og Presninger, saaledes sammenföies Christi Legeme af mange retfærdige Mennesker formedelst Menneskenes Forfölgelse.