You are here: BP HOME > LON > Elucidarium > fulltext
Elucidarium

Choose languages

Choose images, etc.

Choose languages
Choose display
  • Enable images
  • Enable footnotes
    • Show all footnotes
    • Minimize footnotes
Search-help
Choose specific texts..
    Click to Expand/Collapse Option Complete text
Click to Expand/Collapse OptionPrologus
Click to Expand/Collapse OptionI. LIBER PRIMUS: DE DIVINIS REBUS
Click to Expand/Collapse OptionII. LIBER SECUNDUS: DE REBUS ECCLESIASTICIS
Click to Expand/Collapse OptionIII. LIBER TERTIUS: DE FUTURA VITA
[12. Quomodo Deus in quartam generationem peccata punit.] 
[Chapter 12] 
[Kapitel 12] 
M. Deus in prima generatione peccata retribuitidum peccantes pro naturali lege spreta diluvio delevit.  In secunda generatione punivit, dum delinquentes per idolatriam mari Rubro obruit.  In tertia generatione peccantes multavit, dum eos pro transgressa scripta lege bellis exterminavit.  In quarta generatione peccata vindicabit, dum pro despecto Evangelio contemptores extremus ignis devorabit, quamvis saepe pro peccatis parentum filii in sua injustitia juste deserantur, ut et hic et ibi puniantur.  Quatuor quoque genera sunt peccandi: cogitatio, locutio, operatio, in malis perseveratio.  In tertia ergo et quarta generatione Deus peccatum retribuit, dum pro factis in malis perdurantes punit. 
Guð hef[n]di synða í fyrsta kyni þá er hann eyddi synðugu fólki með vatns of gang, þeim er fyrirlétu eðlislǫg. Annat sinni søkkti hann niðr blótmǫnnum í hafinu rauða. Í hinu þriðja kyni galt hann synðir þá er hann eyddi í orrustum þeim er fyrirlétu rituð lǫg. Í hinu fjórða kyni dœmir hann synðir þá er hinn efsti aldr heims brennir synðuga, þá er fyrirlétu guðspjalla boðorð. Þó verðr þat oft at synir gjalda feðra ef þeir líkjask þeim í illskv. Fjǫgur eru kyn synða, þat er hugrenning, orð ok verk ok (66) venja illra hluta. Guð hefnir synða í hit þriðja eða fjórða kyn þá er [hann] pínir staðfasta í illum verkum eða orðum.           
L.: Gud hevnede (straffede) Synderne i den förste Slægt, idet han tilintetgjorde det syndige Folk med Vands Oversvömmeise, (nemlig) dem, som foriode Naturens Love. Anden Gang nedsænkede han Afgudsdyrkerne i det rode Hav. I den tredje Slægt gjengjaldt han Synderne, idet han tilintetgjorde i Krige dem, som foriode de skrevne Love.’ I den fjerde Slægt fordömmer han Synderne, naar Verdens sidste Alder brænder de Syndige, som forIode Evangeliernes Bud. Derhos skeer det ofte, at Sönnneme undgjælde for Fædrene, dersom de ligne dem i Ondskab. Der ere fire Arter af Synder, det er Tanke, Ord og Gjerning og Vane i onde Ting; Gud hevner (straffer) Synderne i tredje eller fjerde Slægt. idet han piner dem, der ere stadfaste (fremture) i onde Gjerninger eller Ord.           
2.33f. D. Cum caro tantum ab Adam assumatur, anima ·:ltem a Deo tribuatur, mirum est quomodo juste ab anima exigatur quod per carnem contrahitur. 
 
 
M. Non puto ita te desipere, ut arbitreris carnem absque anima hominem esse: anima quippe ad hoc datur, ut caro vivificetur.  Itaque ante acceptam animam nihil a carne exigitur nec ab (419) anima ante conjunctionem carnis quidquam exigitur,  praesertim cum in semine humanae conceptionis nulla culpa, sicut nec in sanguine vel in sputo, esse comprobetur et anima innocens a Deo creetur. 
     
     
Porro animae et corpons conjunctio homo dicitur et ob hoc debitum Adae juste exigitur et, quia in iniquitatibus concipitur, in injustitia nascitur, reus justo judici statuitur. 
 
 
2.33g. D. Quomodo in iniquitate concipitur? 
 
 
M. In concupiscentia.  Omnis namque debrut sine concuplscentia generare, sicut manus manui jungitur absque delectatione.  Sed, quia primus homo a justitia naturali recessit et interdictum concupivit, mox concupiscentia eum servum sibi subegit et ipsum omnesque posteros suos in concupiscientia generare coegit.  Igitur omnis qui in concupiscentla concipitur injustus nasci convincitur et ideo, si absque baptismate, quod est mors Christi, montur, in caelum angelis coaequandus non assumitur.  Nullus quippe angelis aequabitur nisi cui nulla injustitia, sicut nec ipsis, dominabitur.  Nemo autem mundus a sorde, nec infans unius noctis, in orbe. 
           
           
 
Go to Wiki Documentation
Enhet: Det humanistiske fakultet   Utviklet av: IT-seksjonen ved HF
Login